Gapminder 1 – Co nám říkají grafy?
Tato vyučovací jednotka je určena pro práci v hodinách zeměpisu, popřípadě matematiky. Cílem hodiny je seznámit žáky s problematikou zobrazování informací pomocí grafu. Dozvědí se, co znamenají jednotlivé závislosti a jak je na grafu poznáme. V druhé části hodiny jsou žáci seznámeni s webovou aplikací Gapminder (www.gapminder.org). Zkouší s aplikací pracovat a zároveň přemýšlí nad závislostí jednotlivých jevů, které je možné v aplikaci zobrazit.
Online aktivity k lekci
Materiály k lekci
- Lekce Gapminder – Co nám říkají grafy?.pdf
- Lekce Gapminder – Co nám říkají grafy?.docx
- Typy grafů.jpg
- Spojovačka – Grafy závislostí v papírové podobě.pdf
- Ukázka grafu z Gapminder.jpg
- Spojovačka grafů s popisky os.pdf
- Videomanuál k prostředí Gapminder.mp4
- Návod k prostředí Gapminder (PDF).pdf
- Doplňující tematické podklady pro učitele.pdf
Super administrátor - 25. 11. 2022 17:57
Tato lekce byla pro mne obohacující o zjištění existence prostředí Gapminder, které jsem doteď neznala. Využití grafů si dokážu představit i při jiných tématech v zeměpise a pravděpodobně využiji. Samotná lekce byla přínosná pro základní seznámení a orientaci v prostředí. Připravena logicky a přehledně. Pro žáky vhodná k doplnění učiva a dalších možností jak pracovat s grafy. Pavlína Sovová, ZŠ Bosonožská 9 (učitelka spolupracující na pilotování lekcí)
Super administrátor - 25. 11. 2022 17:57
Není špatné tuto lekci zařadit do výuky, i když některé informace a zadání úkolů byly těžší, pro některé žáky. Líbil se mi mezipředmětový vztah s matematikou a trochu fyzikou. Daniela Petřeková, ZŠ 17. listopadu Kopřivnice (spolupráce v rámci pilotování lekcí)
Super administrátor - 25. 11. 2022 17:52
Děkuji za další vytvořenou lekci, která je zajímavá, obohacující a určitě ji využiju i v budoucnu. Lukáš Macek, ZŠ TGM Otrokovice (spolupráce v rámci pilotování lekcí)
Super administrátor - 25. 11. 2022 17:49
Lekce žákům představí interaktivní prostředí gapminder, které má veliký potenciál děti nejen zaujmout a zabavit, ale i ukázat vztahy mezi jevy a rozdíly mezi nimi v různých koutech světa. David Trokšiar, ZŠ Milín (spolupráce v rámci pilotování lekcí)