OMJ Recept na pestrou krajinu
Tato vyučovací jednotka je určena pro práci v hodinách zeměpisu, přičemž obsahuje opory, které jsou určené pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Po úvodní evokaci žáci zhlédnou video Putování jednoho sysla, které se věnuje problematice biodiverzity, péče o krajinu a různým způsobům zemědělského hospodaření. Na základě již známých informací, poznatků z videa i nových poznatků získaných díky prezentaci žáci definují pojem diverzita, zkoumají, proč je v přírodě důležitá, a pojmenovávají činnosti v krajině, které mají na biodiverzitu spíše pozitivní, nebo spíše negativní dopad. V doplňující aktivitě společně vytvářejí vlastní pocitovou mapu okolí svého bydliště/školy a zamýšlí se nad tím, jak její podoba koresponduje s úrovní biodiverzity v dané lokalitě.
Online aktivity k lekci
Materiály k lekci
- Lekce s oporou pro žáky s OMJ - Recept na pestrou krajinu.pdf
- Lekce s oporou pro žáky s OMJ - Recept na pestrou krajinu.docx
- Předučení pro žáky s OMJ.pdf
- Předučení pro žáky s OMJ (řešení).pdf
- Předučení pro žáky s OMJ - karty.pdf
- Předučení pro žáky s OMJ - karty.pptx
- Prezentace k tématu biodiverzity.pptx
- Prezentace k tématu biodiverzity.pdf
- Doplňující tematické podklady pro učitele.pdf
Super administrátor - 27. 02. 2023 16:37
Mgr. et Mgr. Radka Nedbalová - didaktický posudek https://www.zemeksvetu.cz/userfiles/materials/lesson-5/dvz-13-nedbalova-401.pdf?1677505103
Super administrátor - 27. 02. 2023 16:37
Mgr. Ondřej Vach - odborný posudek https://www.zemeksvetu.cz/userfiles/materials/lesson-5/dvz-13-vach-402.pdf?1677505116
Super administrátor - 25. 11. 2022 18:21
Lekce je velmi hezky zpracovaná a je to oživení výuky. Klidně bych se nebála a rozpracovala do většího projektového vyučování. Michaela Vítková, ZŠ TGM Náchod (spolupráce v rámci pilotování)